..bästa på länge..

Onsdag, vaknade senare än jag tänkt... Måste stängt av alarmet i sömnen. Fick iaf en väldans fart upp och gjorde mig iordning, och mitt i allt ihop så tog upp posten och kollade min lönespec... Fick världens chock, en positiv sådan. Visst har jag jobbat som ett as i maj.. Men jag trodde inte jag skulle få så mycket som jag fick! Men tur var väl det. Sen vart det in med Olli i bilen och hem till Johanna. Hon har fixat mitt hår, färgat det så fint :D Jag är jättenöjd! Sen efter att ha torkat det och plattat det så for vi hemmåt mina "trakter", hon skulle ombesiktiga sin bil och jag skulle hem, byta om och lämna Olli. Sen hämta Johanna upp mig och vi åkte in till Qarma inne i stan, där hon hittat en superfin klänning som hon ska ha på GALA i oktober.. Sen tog vi med klänningen till en sömmerska som ska sy ut den över röööven som Johanna säger ; ) hehe. Sen vart det tillbaka till Qarma och hänga undan klänningen. Sen käka vi på Donken och drog till systemet. Sen bar det av hem..

 

Äntligen har lönen trillat in och räkningarna har trillat ut, är väl någon enstaka som inte kommit ännu... Men nu behöver jag inte oroa mig för att inte ha råd att betala..  För det har jag.. Har även satt över en större summa (för mig) på mitt sparkonto som jag ska försöka hålla tills nästa månad då lönen inte kommer bli allt för stor... Suck!! Jag hoppas att inom en SNAR framtid så kommer varje löning se ut som denna, och gärna lite till...

 

Jag har kännt mig så oerhört fin idag :D


Imorn eftermiddag åker jag till Kalmar och ska träffa min underbara vän, det va ett tag sen nu så det ska bli såå trevligt! Ser fram emot att få spänder eftermiddagen och kvällen med någon som man faktiskt kan föra en dialog med. Här hemma blir det mest monologer till Olli och monologer med mig själv xD Man är inte roligare än man gör sig. Och som mormor brukar säga, man får bäst svar då ;P

Ska bli gott med grillat, klyftpotatis, sås, några glas vin, jordgubbar och ett underbart trevligt sällskap. Och om några veckor så blir det ytterligare en runda dit då en annan kompis kommer ner till oss :D Det ses också fram emot!! Mina vänner är underbara!! 

 

Nej nu ska jag ta sista kvällspromenaden med Ollisen och sen blir det nog att natta kudden tror jag... Får väl försöka få lite normal dygnsrytm igen efter midsommarhelgens nattpass.. Aventuellt så blir det kanske ett avslappnande bad innan sängen!! Det skulle vara skönt!

 

 

Natti natti på er alla söta :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0