BMI


Som ni som läser min blogg regelbundet kanske vet så är jag medlem på mer-trafik och ramla över en av alla de sidor som innehåller BMI uträkning. Tänkte att jag för "skojs" skull skulle kolla vad min, i nuläget, målvikt ligger på. Men det visar att även om jag skulle gå ner till 65 kg (jag är 1,62) så skulle jag ligga på överviktig.. Om jag går ner till 65 så kommer jag vara skinn och ben, smalare än äckliga paris hilton. Vilket innebär att jag skulle ha en sjuklig ätstörning och OM jag någonsin hamnar där så omyndigförklara mig och tvångsmata mig. Jag väger hellre för mkt än för lite!! 
Tyck vad ni vill, men jag tror inte det minsta att det är hälsosamt att gå efter BMI (Body Mass Index) utan hur man själv mår. Så länge eran kropp inte säger ifrån och det inte påverkar eran vardag så väg det ni mår bra av! Det är min uppfattning!! 
Ta hand om er!
Puss & Kram  

Kommentarer
Postat av: Molle

You go girl!

2009-03-11 @ 19:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0