Lång helg

I fredags så körde jag, mamma och pappa ut i skogen med hundarna för att plocka kantareller. Säger bara att för en gångs skull så var det TUR att min hund drar så satikens, för Triss och Kajsa var lika blöta som sjöodjuret när vi kom hem. Turen i skogen hade vart riktigt trevlig om det inte vart för att en ½/tredjedel av turen fick vi leta efter pappa :P Han har en tendens till att gå sina egna vägar utan att säga till vart han går, han känner skogen som sin egen bakficka, om inte bättre.. Men sen vart det helt okej, bortsett från att man fick leka light versionen av en igel på pappsen för att han inte skulle försvinna! Men vi fick en hel del svamp :) och jag slapp ha Olli mestadel av turen, mamma -min älskade tok- tog honom frivillgt från mig ;P haha. Nej nu var ja elak, men han är inte den lättaste att gå i skogen med när de två andra vilddjuren fick springa lösa.. Men min lilla gris håller inte koll på vart jag är och lyssnar lika bra som en envis åsna!!


Lördagen vart en lång en, vi hade kalas för mig o mormor vid 1.. Mormor, morfar, farfar och Kikkan va med, jättetråkigt att min syster o barnen inte kunde komma :'( Men det va trevligt ändå, försökte slappna av - men det gick så där.. Va smått stressad inför kvällen då jag skulle på klassfest i mellerud på ett ställe jag aldrig varit på innan! Men ja tog mig dit efter en lätt beskrivning sista biten.. Min klass är skruvad o udda, men fasen så underbara de kan vara! Tråkigt att alla inte kunde komma.. Men sånt är livet! Kändes som att det inte var den bästa dagen för nästan någon, men jag hade kul ändå.. Det tror jag vi alla hade! God mat, trevligt sällskap, massa (falsk) sång, musik och dans.. Och MASSOR att dricka, attans att man skulle köra hem sen :P Men men sånt är livet.. Lite fick jag druckit i början av kvällen... Vid 00.20, efter mkt om och men, så körde jag hemmåt med Lisa och Sabina i bilen...


Idag har det vart segt...Kom hem vid 01.25 och somna först en timma senare.. Idag har jag ätit god mat med mor och far, smsat med godingen och pratat med frugan! Ska åka och kolla på ensam mamma söker hos henne kl 8.. Och imorn åker jag hem igen!!


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0