Jobb, jobb och mera jobb..

Ja en vecka fylld av jobb, vissa pass mer roliga än andra.. Onsdag kvällen slår de andra med hästlängder! Har man bra jobb om man får betalt för att gå på bio!? Ohjä!! Älskar mitt jobb, kan var drygt ibland, men för det mesta är det rätt skoj! Och som tim för mig är det otroligt varierande, jag tycker inte om när allt blir rutin.. Eller jo, vissa saker ska vara rutin, men andra saker får gärna variera sig. Och som för mig som har snart 3 brukare på dagtid och när jag jobbar natten så har jag ju 8 brukare.. Det blir inte alltid samma snack, utan det varierar sig! Jag uppskattar det verkligen, fast jag hade gärna haft en fast schema rad.. Hade kunnat tänka mig att bara jobba natten ett tag, blir lite jobbigt emellanåt när man pendlar mellan dag, kväll och natt så.. Idag har jag jobbat på Hammarbygården för första gången på över en månad, små-skoj, fast jag saknar det egentligen inte.. Men allt för att dryga ut ekonomin! 

 

Efter jobbet idag så hamna jag här framför datorn, prata lite med min "gamla" klasskompis från gymnasiet Alexandra. Hon bad mig göra ett kort till hennes dotters dop, jag gjorde ett litet kollage till henne när lilla Nova föddes. Och så här blev det.. Dock inte klart än, ska till lite texter sen när datum för dopet är bestämmt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0