Söndag.

Idag sov vi i princip hela dagen, både ja o jimmy förutom lite avbrott då o då... Jag har som vanligt somnat/vaknat/somnat många gånger inatt/idag... Inte särskilt skönt när jag inte blir särskild utvilad! Mest grinig. Men men jag överlever! Idag har vi dock varit relativt duktiga, men jag tänkte dra en snabb genomgång av helgen.

Fredag va en slö dag, vaknade vid 2-tiden på eftermiddagen, eller jag hade energi att gå upp då. Jag fick efter mkt om och men väckt min pojk så jag kunde bädda och använda hela sängen, nej jag skulle inte sova ;P jag fick äntligen tummen ur att rensa fotöljen och min garderob. Så nu är den fin och en kartong blev fylld med kläder jag inte använder eller inte kan ha. Onödigt att ha det i garderoben liksom. hehe. Sen fick jag startat en maskin med tvätt, fick med mig Jimmy ut med en stor omgång skräp till soprummet, eller miljörummet som det så fint heter :P Sen fick jag spelet att jag skulle julpynta. Så då var det bara upp på vinden för att hämta ner julpyntet och upp med lådan med kläder. Så jag gjorde iordning vårat ena sängbord som vi inte använder, la på våran vit-röd rutiga julduk och gjorde iordning tomteland med några änglar. Sen satte jag en radda med "kinderägg" liknande tomtefigurer framför tvn. Sen fick jag satt upp en spik ovanför våran franska balkongdörr och satt upp jimmys vita julängel-lampa och julstaken i fönstret med en ängel bredvid. Sen blev det väl lite småpynt i vårat ljusgråa vitrinskåp, men inte så mkt. Sen vart det bara att käka o göra sig iordning för att åka o jobba 3 timmar. Meningsfullt, eller hur??

Lördag va jobbig, efter en relativt sömnlös natt så blev det en lång dag på jobbet. Dock riktigt trevligt under eftermiddagsfikan när vi satt o sjöng julpsalmer. Jag sjöng julen är här, fick beröm av en boende att jag sjöng fint och hade något i rösten som jag inte har en aning om vad det hette eller vad det betyder. Men glad blev jag ^.^ På kvällen efter maten så fick jag reda på att min sambo legat o spytt i flera omgångar... Usch! Min mage hade vart i uppror hela dagen. Kände mig varken hungrig eller mätt, på kvällen blev jag jätteillamående.... Suck! Skulle hjälpa min kollega att lägga en boende som behövde tvättas nertill, trots att jag stod på andra sidan så trodde jag att hela magen skulle vända sig ut och in.. Tack o lov så klara jag mig! Strax innan 20 fick jag åka hem, trött och matt i hela kroppen och illamående till tusen så kom jag hem till min sjukling. Vi åt lite, sen kolla vi på film innan jag satt en stund vid datorn innan jag gick o la mig. Somna ganska fort, skönt!!

Söndag, som jag skrev i början så sov vi i stort sett hela förmiddagen och större delen av eftermiddagen. Dock har jag som vanlig sovit/vaknat/somnat hela natten så direkt utvilad är jag inte =S men men. Vi har gjort de sista julpynten idag.. Fått upp våran lilla gran med fiberoptik ljus (ufo-lampa effekten) som snurrar och byter färg, den står i köksfönstret. Sen fick vi upp våran lilla plastgran, som jag har pyntat med diverse småkulor, "äpplen", ljusslinga och lite silvrigt glitter! Den står utanför våran toa, så man ser den i stort sett från hela lägenheten. Det är nästan så jag ser den ifrån där jag sitter nu, bara soffans armstöd som är ivägen. Jimmy gjorde oxkött i ugnen, kokte fullkornsris och gjorde brunsås med svamp. Det åt vi med lite lingon till. MUMS!! Sen har jag o pojken griljerat våran julskinka :D Ska bli gott med en skinkmacka imorn, hoppas jag får min lönespec imorn så jag kan handla lite på tisdag :) Ska upp o jobba imorn förmiddag, så nu ska jag strax sova några timmar :P Kanske lägger upp lite julbilder imorn!

Ciao<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0