Ännu en trist dag.


Ja usch, det är grått och mulet.. Har regnat inatt också, så allt är blött och eländigt ute. De senaste två dagarna har jag vart sjukt trött och orkeslös, vintertrött? Mjo, men främst väldigt väderpåverkad. Hade behövt massa sol nu. Ska bli skönt att komma bort ett tag, även om vädret inte är bättre hos mamma och pappa!! Men då har jag iaf något att hitta på om dagarna. Jag ska träffa lite kompisar, mormor och morfar, gå till tandläkaren mm. Gratta min kusin och gå promenad med honom och Semlisen (Selma). 

Igår när jag satt och pillrade lite med en födelsedagspresent till pappsen, så höll jag på att somna flera ggr. Det är inte första gången jag sitter och nickar till lite framför skärmen. Men men. Jag gick ut med Olli en runda innan jag somna en snabbis på sängen. Insåg att det inte va någon idé att hålla sig vaken till Jimmy kom hem, även om jag skulle vakna av att Olli börja skälla, det gör han alltid när någon knackar/ringer på eller kommer in. Men jag borsta tänderna och gick till sängs. Hann dock inte somna ordentligt innan sambon kom hem. Men sömnen dröjde inte, den kom och hämtade mig till drömmarnas land rätt snart. Apropå drömmar så drömde jag en av min (som vanligt) knepiga drömmar. Ännu har jag inte bestämmt mig för om jag ska berätta eller inte, just nu lutar det mest åt det senare alternativet. Hm. Men i vilket fall som helst så fick mig drömmen att vakna antingen kvart i 5 eller kvart i 6, jag har varken tidsuppfattning eller perspektiv på saker och ting när jag är nyvaken. Men Olli va nog glad att jag kom upp tidigare än vanligt, han va hur lugn som helst på morgon promenaden. Han gick jättefint bredvid mig när jag höll innan, drog bara när han verkligen behövde göra ifrån sig. 

Tror att jag och Olli ska ta en tur ut till Leksakshuset idag, måste kika på present till Vildisen som fyller
(!) år nästa vecka!! Kan inte fatta att hon redan blir 2 inte heller att storebroren hennes blir 7. Men det har jag ju skrivit förr. hehe. Måste även investera i lite shampoo till min lille prins. Han lär behöva det när vi ska ut i skog och mark hos mamma och pappa. Gillar inte deras hundshampoo, jag tycker inte att det luktar gott!! Inte sist jag va hemma iaf :P Vi får se, tänkte testa mammas idé om att ha Olli i framsätet, med stolen bakskjuten. Han är ju ändå så gott som framme i framsätet när han står i baksätet, eller snarare baktassarna i baksätet och framtassarna på golvet och huvudet mellan sätena. Irriterande, för det är en av få gånger han inte lysnnar när jag ber honom lägga sig i sätet. Jag vill inte att han ska flyga fram om jag tvingas panikbromsa eller blir påkörd, hoppas dock att det inte händer (peppar, peppar ta i trä!!).

Nä nu vet jag inte om jag orkar skriva mer för stunden, sitter bara och gäspar! Får se om mammas kuvert kommer idag så jag kan göra iordning mormor och morfars julklapp!!

 

Han en bra dag!!


Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Han mår inte riktigt bra då han blir istoppad massa choklad och det kan jag förstå eftersom det är mjölkprodukter!

2009-01-14 @ 08:54:16
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; nej, det tror jag inte!

Saken är den att hans lilla mage inte mår bra av mjölkprodukter ännu - han är fortfarande liten du vet.

2009-01-14 @ 22:54:28
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Du har väl hund bil bälte på Olli :O ???

2009-01-15 @ 09:43:21
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0