Nattliga äventyr

Runt 18 kom Lotta ner till mig efter att hon vilat efter jobbet. Vi kolla på drygt halv MJs memorial service, usch vad det är jobbigt att kolla på den!! Sen drog vi ut till stallet.. Malin hade tagit in Notte så att han o broschan Nisse skulle få vänja sig vid att vara ifrån varanadra.. Bebis (Notte) är så fin! Fick dock ingen skymt av han idag :( *snyft* hihi. Sen när vi plockat in Nisse och Alve så fjanta vi oss med Nisse o bebis, det är underhållning för 3 övertrötta brudar... Fick en del bilder o en filmsnutt.. Kanske kommer upp om jag orkar :P Vi kom därifrån en 22.45...

Men vi kom inte så långt innan vi hamna bakom en bil som körde väääldigt konstigt! Föraren körde som om hon varit påverkad. Körde i max 20-30km/h på en väg där det är 70km/h. När man kommer till slutet av den vägen är det en stopp linje så 150m innnan så kommer det en varningskylt, då saktar människan in ännu mer o stannar ca 50m innan vid ett par vägarbetsskyltar... Vart lite irriterad så jag körde om. Dock så höll jag lite koll i backspegeln, såg att hon körde över på fel sida en kort stund och fortsatte köra alldeles för långsamt. Efter en stund körde jag in i en bussficka för att se vart hon tog vägen och kollade reg.skylten.. När hon svängde så gjorde jag en liten u-sväng och följde efter medans Lotta ringde polisen (11414 - för icke akuta lägen). Efter en stund på vägen och efter ett antal stopp så svängde hon in på en väg och stannade. Jag följde ju efter och stannade, när hon klev ur blev jag osäker på om jag skulle låsa eller trycka ner rutan.. Men jag hade ju en vakthund i bilen (Buck) så jag tog ner rutan. Blev ett babblande, men jag fick henne till att lugna sig och prata lugnt. Dock tror jag inte att kvinnan var påverkad, bortsett från nedsatt syn och hörsel... Men efter en sisådär 20 minuter så fick hon för sig att då skulle hon köra hem, men vi fick stannat henne och bara 3 minuter senare kom en polisbil. 

Vi fick lämnat en redogörelse och våra uppgifter, det visade sig att kvinnan (som började bli sig till åren) redan hade blivit stannad av en annan patrull :P De skulle ringa länsstyrelsen angående hennes syn. Men det ska vara då själva faaaaaaasen att killen vi fick prata med skulle vara så jäkla snygg... Hmpf! Mattias heter han, så mycket vet jag :P haha. Men iofs så är mina ögon och intresset på annat håll, but I keep my options open! Han tackade i vilket fall som helst för att vi hade ringt och det kändes bra att vi gjorde det!


Men nä nu måste jag sova några timmar innan vi ska upp och ha tidigt utsläpp av hästarna innan Lotta börjar jobba!
Gnatt folket!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Mammas flicka - alla gånger!

2009-11-18 @ 12:46:51
Postat av: ☆ Carlosa

bra blogg! :D

2009-11-22 @ 20:26:07
URL: http://glaamourgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0