Ny vecka.. Nya tag?

Ja då var det en ny vecka igen. Det har vart en otroligt skön helg UTAN rövhålets närvaro!! Även om den blev lätt "förstörd" av att jag jobba natt lördag-söndag men det funkade ändå. Inte det att jag inte tycker om att jobba, det gör jag, men hellre fredag-lördag om man bara har en natt som den här gången. På dagen tog jag o Lotta det rätt lugnt, kollade på film o åt lite gott.. Sen hade vi tidigt insläpp av hästarna.

Lördag morgon började med en lätt försovning för min o Lottas del, vi hade utsläppet av hästarna. Vi kom iväg en aning senare än planerat. Men hästarna dog inte av det :P De fick sin mat o sen tog vi ut Notte o Nisse, sen fyllde vi på vatten o körde ut ensilage i hagen. Sen gjorde vi iordning Alve, borsta o satte på träns, martingall o sadel + täcke. Lotta longera honom kanske 10 minuter så han skulle få göra av med lite energi, sen var det bara för mig att sitta upp! Det tog mig ett tag att vänja mig vid hans steg, men han var mysig att rida. Blev ju mestadels skritt då han varit halt o stått rätt länge. Sen har Lotta lite svårt för att rida honom, rädslan för att ramla av honom är rätt stark. Det förstår jag faktiskt, för han är liten och vänder väldigt lätt så skulle han göra det i högre fart tror jag inte man skulle hinna parera o då ramla fram vid halsen. Men jag låter mig inte skrämmas, o det tror jag han kände för han konstra inte nämnvärt med mig i början. Utan han gjorde som jag sa åt honom de första 25 minuterna av skritt. Sen ville Lotta sitta upp en stund så det fick hon, eftersom att det är hennes häst :P Men han kände av nervositeten o då började konstrandet o envisheten. Men jag sa åt henne att inte ge sig, att göra en liten volt så han lär sig att han ska göra som hon säger. Hon red mellan 5-10 minuter innan jag fick ta över igen, och han försökte sig på att konstra med mig. Men ack så han bedrog sig!! :P Med mig på ryggen gör man inte som man vill.. Efter att vi kortat stiglädren så fick jag upp honom i en, till en början, skumpig trav men när jag vant mig vid hans steg så flöt det rätt bra. Han försökte testa mig men jag ger mig inte.

Jag/vi red honom som mest 45 minuter varav 35 minuter var skritt men, jag skojar inte, han lacka av svett! Efter att vi tagit in honom och tagit av utrustningen så drog vi på honom fleece täcket (svetten går igenom o lägger sig ovanpå) o ställde in honom i Nottes box medans Lotta mocka o jag gjorde iordning hans kvällsmat + frukost. Jag måste säga att jag är så stolt över mig själv, det var trots allt väldigt längesen jag red ordentligt! Jag hoppas jag får träna upp honom igen, för han behöver rejält med kondition o muskler + balans. O när Malin får tummen ur att börja longera Nisse så är det tänkt att jag o Lotta ska börja rida ut tillsammans! Kom igen Malin, jag lääängtar!!


Jag o Alve (han är inte sur, han lystrar till mina ord)

När vi väl kom hem så gjorde Lotta iordning lunch, lax o matvete, medans jag gick för att starta min tvätt... Det blev en lugn kväll med (tvättstugan) film o mys... Blev relativt tidigt, iaf för Lottas del som börjar jobba tidigt! Själv ska jag inte jobba förens på fredag, suck! Jag hoppas resten av månaden ger mer jobb, för annars blir december/januari VÄLDIGT KÄMPIG!!

 


Nä nu kallar min säng för ögonen går snart i kors...


Ps. Emmie, vi ses snaaaart!! Saknar dig hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gullig du är gumman. snart träffas vi igen=)puss

2009-11-17 @ 16:19:52
URL: http://livetenligtemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0