personal fest på o'learys

Fredagen var en helt okej dag, blev "väckt" av mammas kollega Cattis som ville ha lite mail-support :P Sen blev det en halvlång dusch och massa läsning. Vadå att man är inne i boken om man sitter och tänker på handlingen flera timmar efter att man läste senast :P haha. Japp jag är en Twilight nörd, inne på tredje boken (igen), "Eclipse - Ljudet av ditt hjärta". Varje gång jag läser böckerna så "ser" jag en annan vinkling, nyans av boken och lägger märke till nya saker som jag inte reagerat på innan. Men åter till kvällen.

I fredags var det dags för min första personal fest, så strax efter kl 17 åkte jag för att hämta Emmie så drog vi in till stan för att leta parkering. Sen mötte vi upp Zandra och drog till O'learys där de flesta av våra kollegor redan var, eller åtminstone de som kom. Vilket inte var så många med tanke på att vi är rätt många assistenter. Tyckte det tog lång tid innan det kom någon som frågade vad vi ville ha att dricka och lång tid innan det serverades. Men i övrigt tyckte jag det var trevligt, maten var god. Det serverades köttbitar, kycklingvingar och spare ribbs som alla tre var lätt rökta och låg i stark marinad. Till detta var det ris och sås eller pyttipanna (hmpf) fanns även nachos och en del dippar till gräddfil, guacamole och något annat som såg lätt suspekt ut :P hehe. Till var det även någon form av "pizza bröd". Det var riktigt gott. Sällskapet var inte heller så tokigt, satt med Emmie, Zandra, Anita, Petra, Ingrid och Micke + 4 till som jag inte vet vad de heter. Petra var väl en av de som jag inte träffat tidigare. Ingrid är en helt underbar person som man verkligen inte kan tycka illa om! Micke är en annan karaktär, en som sällan håller käften, men som ofta har någorlunda vettiga saker att prata om. Under middagen så avhandlades bla utrbrytar grupper från mormonerna i USA och polygami ;P haha. Sen drog Micke det steget längre och drog in oss vid bordet och gjorde liknelser mot en särskild familj som han hade läst om i National Geographic (?) om jag inte minns helt fel. Gubben var 88 år gammal, hade 5 fruar, 46 barn & ca 288 barnbarn, vad säger man liksom??

Tiden går fort när man har roligt, jag som skulle jobba natt gick hem innan kaffet och kaka (som tydligen var jättegod). Kände att Olli förtjänade lite sällskap och jag ville varva ner lite innan det var dags. Trots att jag var trött så var jag ändå på bra humör och mådde jättebra i stort sett hela natten. Fram tills det var bara en stund kvar av jobbet, då jag kom att tänka på en sak som hänt tidigare under kvällen - egentligen helt obetydlig, men det fick mig att längta hem. Och känslan var så stark att jag höll på att börja gråta bakom ratten, ville bara ha en lång varm kram av min mamma. Men jag klarade av jobbet och när jag kom hem tog jag ut Olli så han fick gjort ifrån sig ordentligt innan jag skulle lägga mig. Innan jag somnade förkovrade jag mig återigen i "Ljudet av ditt hjärta", som jag sov sen. Efter att ha varit vaken i 20 timmar så var jag helt slut i både skallen och kroppen så helt utslagen sov jag i 11 timmar. Vakna i total panik! Fick klätt mig o tagit ut prinsen som varit så duktig innan jag fick pratat med Emmie. Hennes kära far Håkan bjöd oss båda på mat, så mumsigt gott!! Smördegsbakad fläskfilé med klyftpotatis och grönpepparsås!! SÅÅÅÅÅÅÅÅ GOTT!! Sen såg vi på melodifestivalen och både jag och Emmie blev grymt besvikna, dels för att det var såå många lugna låtar och för att den enda låten vi tyckte om inte ens gick vidare!! Gah!!


Jag innan O'learys

Ingrid & Petra, Zandra & Emmie + Jag på O'learys

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ser ju skoj ut... ja allt e möjligt å alla samtalsämnen brukar poppa upp på dessa fester!!!

2010-02-08 @ 14:15:59
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej



Jag har nominerat dig till en award. Gå in på min blogg för att läsa vidare.



http://www.majlov.se/2010/02/08/blogg-award/



KRAM

2010-02-08 @ 19:00:00
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

bloglovin


RSS 2.0